fredag 18. september 2009

Skulens ressurser vs. elevens tilgang på digitale verkty heime.

Skulen er i den posisjon at ei kjenner at den kanskje henger litt etter med IKT-verktya sine i forhold til kva dei private heimar er utstyrt med. Det kan vere fleire grunnar til denne kjensla. Ein av grunnane er at skulen ofte vel å bruke andre program enn heimane. Derfor har ikkje elevane så stor kompetanse i skulens program. Alt som er nytt må lærast og treng tilvenning for å kunne brukast effektivt.

Til dømes vel ofte skulane OpenOffice framfor Microsoft office-pakken. Ein grunn til dette er nok økonomi. Det er kjent at skulane har dårleg med ressursar. Det ein skal vere klar over er at mange av gratisprogramma ikkje har like mange moglegheiter som tilsvarande program som må kjøpast.


Utfordringa for lærarar er i dag å få elevane til å sjå moglegheitene i IKT-utstyret skulen disponerer. Kanskje maskinene er eldre enn dei elevane har heime, dei brukar lengre tid på enkelte operasjoner, men dei programma som faktisk er tilgjengeleg går faktisk an å bruke! Utfordringa er vel heller at elevane er meir kjend med programma dei har heime enn dei som skulen nyttar. Elevane må få bruke datamaskinene til oppgåver som ein veit ein kan gjennomføre med dei ressursane ein har tilgjengeleg, elles vil skulens IKTverkty kjennast meir utdatert enn dei kanskje er?


Er dykk einig? Er det fornuft i dette?

1 kommentar:

  1. Eg synest mykje av dette høyrest fornuftig ut ja! :)

    Det er nok fleire og kanskje betre funksjonar i dei programma som må kjøpast, og ein del elevar er kanskje mest vant med slike program, som f.eks. Word, Excel o.l. Eg har heile tida brukt word som skriveprogram, og eg syntest det var nesten heilt umulig å skrive i Open Office då eg prøvde det i ein av praksis-skulane eg var på. Det er veldig frustrerande når funksjonane ikkje er slik ein forventar, så det er sikkert lurt å bruke litt tid på å lære elevane å bruke programma som er på skulen.

    På den andre side er det ikkje alle familiar som har råd til å kjøpe dyre program, og derfor kan det vere positivt at skulen nyttar gratis-program, slik at også elevane frå desse familiane kan opne dokumenet på skulen som dei har skreve heime. PDF-formatet er derfor greit å bruke, slik at alle kan opne det utan at dokumentet forandrar seg.

    Gratis-programma har som regel dei funksjonane som er nødvendige, så det er kanskje ikkje nødvendig å kjøpe dyre program når ein kan få dei gratis?

    SvarSlett